Роз’яснення щодо плати за абонентське обслуговування на послуги з централізованого водопостачання та вивезення твердих побутових відходів(ТПВ)
Шановні споживачі!
КП «ВЕСЕЛИНІВСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ» надає роз’яснення щодо плати за абонентське обслуговування на послуги з централізованого водопостачання та вивезення твердих побутових відходів(ТПВ)
ЗАКОНОДАВЧІ АКТИ, ЯКИМИ ПЕРЕДБАЧЕНА ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
- Закон України “Про житлово-комунальні послуги” від 9 листопада 2017 р. № 2189-VIII (зі змінами) (далі за текстом Закон 2189);
- “Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення”, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019р. № 690;
- Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг».
ЩО ТАКЕ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
|
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, а є окремим платежем, який сплачується у визначених Законом 2189 випадках |
Ст. 1 Закону-2189 встановлено, що плата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір), що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем водопостачання).
З ЧОГО СКЛАДАЄТЬСЯ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?
- веденням бази обліку споживачів;
- прийом та адміністрування платежів за надані послуги;
- контроль за технічним станом та експлуатацією вузлів комерційного обліку;
- реєстрація приладів обліку та перевірки технічного стану мереж у споживачів, наявність пломб на приладах обліку, зняття показників, контроль за дотриманням термінів повірки та відповідності калібрів лічильників;
- звірка розрахунків та проведення роботи зі споживачами – боржниками щодо оплати ними заборгованості за надані послуги, а у разі потреби відключення (припинення) від мереж централізованого водопостачання ;
- обстеження рівня благоустрою та кількості проживаючих осіб у квартирах, де відсутні прилади обліку води, щодо відповідності застосування нормативів (норм) споживання;
- виявлення самовільних підключень, несанкціонованого відбору води , оформлення актів та застосування відповідних штрафних санкцій;
- вручення приписів, повідомлень, попереджень та рахунків за надані послуги;
- ведення документації щодо об’єктів водоспоживання та вивезення ТПВ абонентів і накопичення інформації про засоби обліку та забезпечення її збереження;
- проведення обстеження внутрішньо-будинкових систем водопостачання з управителями багатоквартирних будинків на предмет наявності витоків в мережах, самовільного підключення споживачів чи без облікового користування послугами;
- обмін інформацією з банками та фінансовими установами, з якими заключні договори на прийом платежів від споживачів для спрощення порядку оплати;
- забезпечення роботи по інформуванню споживачів через офіційний сайт селищної ради та на сторінці підприємства в Fasebook;
- розгляд скарг, звернень та претензій, які надходять від споживачів, консультування та ділове листування з усіх питань, що стосуються розрахунків за надані послуги централізованого водопостачання та вивезення ТПВ
МЕХАНІЗМ НАРАХУВАННЯ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Плата за абонентське обслуговування споживачів застосовується окремо до кожної з послуг, що споживається абонентом(централізоване водопостачання;вивезення твердих побутових відходів) в залежності від обраної моделі договірних відносин: Індивідуальний або Колективний (з колективним споживачем) договір.
Абонентська плата застосовується обов’язково, якщо Споживач приєднаний до мереж централізованого водопостачання і знаходиться із Водоканалом у прямих взаємовідносинах (сплачує за послугу з вивезення ТПВ безпосередньо Водоканалу), що відповідає індивідуальній моделі договірних відносин, яка законом встановлена за замовчуванням.
Проте, у разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про укладення колективного договору – зняття показань, розподіл обсягів спожитих у будинку послуг, формування та виставлення рахунків споживачам здійснює ОСББ, управитель або інша уповноважена особа, із якою укладено договір, а обслуговування вузла комерційного обліку, його ремонт та заміна здійснюватиметься за рахунок власників. У цьому випадку плата за абонентське обслуговування мешканцям такого будинку не нараховується.
РОЗМІР ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
КП «ВЕСЕЛИНІВСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ» наказом по підприємству від № 6 1.04.2025 р. встановив розмір плати за абонентське обслуговування із розрахунку на одного абонента/місяць на рівні:
– на послугу з централізованого водопостачання – 13,00 грн. на місяць;
– на послугу з вивезення ТПВ – 10,00 грн. на місяць.
УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Відповідно до п.39 Правил 690 — Споживач не звільняється від оплати послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
Споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуг.
Плата за абонентське обслуговування застосовується в залежності від обраної моделі договірних відносин: Індивідуальний або Колективний (з колективним споживачем) договір.
Абонентська плата застосовується обов’язково, якщо Споживач приєднаний до мереж централізованого водопостачання і знаходиться із Водоканалом у прямих взаємовідносинах (сплачує за послугу безпосередньо Водоканалу), що відповідає індивідуальній моделі договірних відносин, яка законом встановлена за замовчуванням.
Проте, у разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про укладення колективного договору – зняття показань, розподіл обсягів спожитих у будинку послуг, формування та виставлення рахунків споживачам здійснює ОСББ, управитель або інша уповноважена особа, із якою укладено договір, а обслуговування вузла комерційного обліку, його ремонт та заміна здійснюватиметься за рахунок власників. У цьому випадку плата за абонентське обслуговування мешканцям такого будинку не нараховується.
ЯКИМ ЧИНОМ РЕГУЛЮЄТЬСЯ РОЗМІР ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Кабінетом Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 808 прийнято Постанову «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування», яка встановлює граничний розмір плати за абонентське обслуговування.
Станом на 1 січня 2025 р. граничний розмір плати за абонентське обслуговування, розрахований за вказаною у Постанові № 808 формулою, становить:
42,94 грн. в місяць на одного абонента для послуг з централізованого водопостачання;
20,34грн.в місяць на одного абонента для послуг з вивезення ТПВ