Як не стати жертвою шахраїв у інтернеті?
Важко уявити сучасний світ без інтернету. Сьогодні завдяки системі online можна реалізувати базові потреби: придбати продукти харчування, ліки, одяг, побутові товари, оплатити комунальні платежі, замовити їжу із закладів громадського харчування, знайти та орендувати приміщення тощо. Водночас, така online-активність призвела до зростання шахрайства в інтернеті. Як не стати жертвою шахраїв в інтернеті та що робити, якщо ви потратили у пастку, розповідає фахівець Ірпінського бюро правової допомоги
Вишневський місцевий центр з надання БВПД Віталій Бахур.
Для того щоб не втрапити у пастки шахраїв, варто під час здійснення операцій в інтернеті дотримуватись таких правил:
Не вказувати власні персональні дані на неперевірених сайтах.
Нікому не повідомляти термін дії банківської карти та CVV-код.
Перевіряти гіперпосилання та наповнення сайту на відповідність офіційним даним компаній.
У разі отримання спірних листів чи повідомлень – не здійснювати ніяких оплат до встановлення обставин ситуації, що виникла.
Не робити передоплат у неперевірених інтернет-магазинах.
Не користуватися неперевіреними оголошеннями щодо роботи, за яку обіцяють швидкий заробіток за внесення завдатку.
Якщо ж ви таки стали жертвою інтернет-шахраїв – необхідно звернутись до найближчого відділу поліції або зателефонувати 102. Зберіть інформацію, що підтверджує факти вчинення щодо вас шахрайських дій: чеки про оплату, квитанції з банку про проведення грошових операцій, роздруківки оголошень, посилання на сайт тощо.
Зверніться до адміністратора сайту з метою блокування сторінки шахрая, а також зателефонуйте в банк , через який було здійснено платіжні операції, повідомте, що переказ здійснено на картку шахрая.
Після притягнення винної особи до кримінальної відповідальності, ви можете звернутись до суду з вимогою відшкодування матеріальної та моральної шкоди.
Дієвим способом захисту у разі, якщо ви перерахували кошти шахраям в інтернеті, може бути звернення до суду з позовом про повернення безпідставно набутих коштів до власника банківського рахунку, на який здійснено зарахування коштів.