Цінності команди системи безоплатної правової допомоги
Головні цінності, які сповідує команда системи безоплатної правової допомоги – прозорість, підзвітність, довіра наших клієнтів та партнерів. Корупція – це негативне суспільне явище, що здатне зруйнувати будь-яку організацію, структуру, державу врешті-решт.
Щоб якомога більше убезпечити систему БПД від корупції, у нас працює цілодобова «антикорупційна» лінію за телефонним номером (044)-364-17-47. Крім того, розповісти про відомі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень можна за допомогою форми зворотного зв’язку на сайті системи БПД за посиланням http://bit.ly/2Mrrm4a. Повідомлення може бути анонімним.
На помітному місці в наших центрах та бюро ми розмістили відповідні пам'ятки для клієнтів та адвокатів, які розповідають "правила чесної гри". Нагадаємо про них і тут, на нашій публічній сторінці:
Працівникам центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (бюро правової допомоги) та адвокатам, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, забороняється вимагати/отримувати грошові кошти, майно чи будь-які вигоди нематеріального характеру (пільги, послуги, нематеріальні активи тощо) за надання БВПД. Їх роботу оплачує держава за рахунок коштів з державного бюджету.
Забороняється здійснювати будь-які «благодійні внески», вимагати грошові пожертви або отримувати «спонсорську допомогу» від юридичних чи фізичних осіб.
Забороняється вимагати/отримувати будь-яку «додаткову винагороду» за призначення або «прискорення» призначення адвоката для надання БВПД, отримання правової інформації (консультацій) чи оформлення процесуальних документів
Адвокати при наданні БВПД не мають права вимагати/просити у клієнтів грошові кошти на транспортні витрати, проїзд, оплату відряджень за межі регіону тощо. Такі витрати відшкодовуються адвокатам державою.
Якщо інтереси клієнта представляють у судових органах, а він не належить до категорії осіб, звільнених від сплати судового збору, клієнту можуть повідомити про необхідність самостійно сплатити витрати на судовий збір, поштові збори, а також витрат на проведення досліджень чи експертиз у відповідних провадженнях (передбачена Законом України «Про судовий збір» норма).
Прийом телефонних дзвінків на «антикорупційну» лінію здійснюють працівники відділу по запобіганню корупції Координаційного центру з надання правової допомоги. За кожним фактом отриманого на зазначений «телефон довіри» повідомлення відділом по запобіганню корупції проводиться ретельна перевірка та відпрацьовуються заходи щодо подальшого реагування згідно з вимогами чинного законодавства.